• دوشنبه / ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۱:۳۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 96113017185
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

دبیر علمی همایش رسانه و گردشگری:

کاهش ماندگاری زائر در مشهد و حرم آسیب‌شناسی شود

مراسم خطبه خوانی شب شهادت امام رضا (ع) در حرم رضوی

دبیر علمی همایش رسانه و گردشگری گفت: باید کاهش ماندگاری زائر در مشهد و حرم امام رضا(ع) آسیب‌شناسی شود.

به گزارش ایسنا، مجیدرضا فکری در نشست خبری دومین همایش رسانه و گردشگری که در موزه بزرگ خراسان برگزار شد، اظهار کرد: نتایج یک بررسی و پژوهش علمی و همچنین نیاز سنجی‌هایی که توسط موسسه کار انجام گرفت نشان می‌دهد میزان ماندگاری مسافران و زائران در مشهد کاهش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه برخی از دوستان مدعی هستند که ماندگاری مسافران و زائران در مشهد کاهش نداشته است اما پژوهش‌ها و بررسی‌ها نشان می‌دهد که میزان ماندگاری مسافران در سال 92 تاکنون از ده روز به کمتر از 2 روز و در خوشبینانه‌ترین حالت به 2.5 روز رسیده است.

فکری اضافه کرد: همچنین پژوهشی که اعضای هیات علمی دانشگاه فردوسی انجام دادند نشان می‌دهد که میزان ماندگاری زائران در حرم رضوی از 4 ساعت به یک ساعت کاهش یافته است و کاهش میزان ماندگاری زائران در مشهد و حرم رضوی نیاز به آسیب‌شناسی دارد.

دبیر علمی همایش رسانه و گردشگری گفت: ما پتانسیل‌های خوبی در حوزه گردشگری زیارت، اکوتوریسم و سایر انواع گردشگری داریم که رسانه‌ها می‌توانند این جاذبه‌ها را از قوه به فعل تبدیل کنند. 

وی بیان کرد: یک مقایسه کوچک با کشور تایلند البته از جنبه‌ای که برای کشور ما امکان‌پذیر است نشان می‌دهد که این کشور از طریق زالو درآمد زیادی را از گردشگران کسب می‌کند و در واقع از هر زالو 11 دلار درآمد دارد و به معنی آن است که هر 4 زالو را به اندازه یک بشکه نفت می‌فروشد.

وی گفت: ترکیه مسافران زیادی را هر ساله در ایام نوروز از ایران جذب می‌کند و درآمد این کشور از محل گردشگری در طی سال 26 میلیارد دلار است که پیش بینی می‌شود این درامد به 50 میلیارد دلار برسد، در واقع ترکیه از طریق رسانه و سریال‌های خود توانسته به پیشرفت در حوزه گردشگری دست یابد و این موفقیت‌ها از طریق رسانه‌های جمعی حاصل شده است.

فکری گفت: یکی از محورهای همایش رسانه و گردشگری، محور رسانه‌های دیجیتال است، شاید 5 سال قبل اگر قرار بود چنین همایشی را برگزار کنیم نیاز به برگزاری این محور نبود اما در حال حاضر باید اذعان کرد که پایگاه‌های خبری سایبری در دنیا حرف اول را می‌زند و روزنامه‌نگاری سنتی در حال حاضر نمی‌تواند در حوزه خبررسانی با رسانه‌های سایبری رقابت کنند، حتی خبرگزاری‌ها نیز از رسانه‌های سایبری عقب افتادند.

دبیر علمی همایش رسانه و گردشگری گفت: گردشگری دارای مزایای بسیاری در حوزه ایجاد اشتغال است، هر گردشگر خارجی ده شغل ایجاد می‌کنند و هر گردشگری داخلی چهار شغل مرتبط را ایجاد می‌کند و این پتانسیلی است که نمی‌تواند از آن چشم پوشید.

وی گفت: یکی از محورهای همایش رسانه و گردشگری به عکاسی گردشگری اختصاص یافته و به نظر می‌رسد آشنایی رسانه‌ها با عکاسی گردشگری یکی از ضرورت‌ها در دنیای فعلی است.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.