مشارکت دیجی‌کالا و روکولند در حوزه‌ مواد غذایی و سایر کالاهای تند مصرف

دیجی کالا

​گروه دیجی‌کالا طی نشستی خبری با عنوان  آغاز همکاری دیجی‌کالا و روکولند برنامه‌های خود را در گروه مواد غذایی و سایر محصولات تند مصرف (FMCG) تشریح کرد.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، بنابر اعلام دیجی‌کالا، اهداف دیجی کالا از ورود به حوزه‌  FMCG  محقق شدن چشم‌انداز  گروه دیجی‌کالا برای تبدیل شدن به مقصدی برای تمامی نیازهای کاربران، همراه شدن دیجی کالا با زندگی روزانه کاربران (مواد غذایی نیاز ضروری و روزمره  خانواده است)، خلق تجربه‌ جدید و یکپارچه از خرید اینترنتی و حمایت از برندهای ایرانی فعال  در این حوزه است.

گروه کالایی FMCG یکی از پرچالش‌ترین گروه‌های محصولی  برای فروش آنلاین از جهت فنی ،IT،  زنجیره‌ تأمین و لجستیک است  و واسطه‌های متعدد بین تولیدکننده و مصرف‌کننده، ضایعات بالا  و هزینه‌های عملیات بالا نسبت به متوسط قیمت هر محصول، سبب شده است که نمونه‌های جهانی موفق بسیار اندک  باشد و  بسیاری از برندهای بزرگ  نیز از ورود به آن اجتناب کنند.

این حوزه برای دیجی‌کالا نیز پیچیدگی های فراوان دارد و چالش‌های پیچیده فروش آنلاین مواد غذایی تازه در مقیاس بالا سبب شده است که پس از ۱۲ سال از آغاز فعالیت به آن ورود کنیم. در صورت موفقیت در این حوزه دیجی‌کالا یکی از معدود نمونه‌های موفق جهانی خواهد بود.

برای ورود به این حوزه دیجی‌کالا تصمیم گرفت با یکی از محبوب‌ترین برندهای فروش اینترنتی مواد غذایی، که بنیان‌گذاران آن نیز از باسابقه‌ترین افراد فعال کشور در صنعت مواد غذایی بودند همکاری خود را آغاز کند. روکولند امروز یکی از برندهای محبوب و بزرگ‌ترین فروشگاه آنلاین مواد غذایی کشور  است که با تجربه‌ مشتری خوشایند شناخته می‌شود. امیدواریم  هم افزایی و استفاده از تجارب و ظرفیت های دو مجموعه  به خلق تجربه‌ کاربری جدید و خریدی لذت‌بخش‌تر منجر شود.

پیوستن روکولند به گروه دیجی‌کالا و گسترش زیرساخت‌ها و ایجاد ناوگان حمل‌ونقل  ویژه ‌مواد غذایی در  گروه دیجی‌کالا امکان  ارسال سریع (۳ ساعته) ۱۰ هزار نوع از محصولات غذایی تازه به دست مشتریان در شهر تهران در سال ۹۷ را فراهم آورده است و امیدواریم به‌زودی این امکان را در سایر نقاط کشور نیز فراهم آوریم.

از برنامه‌های آتی و اهداف دو گروه می‌توان به تحول صنعت لاجستیک و بسته‌بندی مواد غذایی در کشور،  ارائه خدمات بازاریابی به برندهای مواد غذایی، کمک به تیم‌های  تحقیق و توسعه‌ی صنعت مواد غذایی کشور بر اساس ارزیابی سلایق و نیازهای مشتریان، کمک به رشد صادرات محصولات غذایی، عرضه مستقیم و بی‌واسطه محصولات ارگانیک و سایر محصولات کشاورزی و پروتئینی و در نهایت مهم‌ترین چشم‌انداز این همکاری محقق کردن رؤیای کشاورز ایرانی برای عرضه‌ مستقیم و بی واسطه‌ محصولات خود به دست مصرف کننده‌ نهایی است. 

                                          

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.